wtorek, 12 kwietnia 2011

Amazon obniża ceny czytnika Kindle ale...

Swego czasu w internecie pojawiły się prognozy pół-żartem pół-serio, między innymi na swiatczytnikow.pl, że Amazon utrzymując swoje dotychczasowe tempo obniżek cen, niedługo czytnik Kindle będzie rozdawał za darmo. Czy tak się faktycznie stanie, w co wątpię, przyszłość pokaże. Tymczasem od 3 maja Amazon wprowadza na rynek w Stanach tańszą wersję sztandarowego produktu Kindle 6" Wif-fi w cenie 114 dolarów. Dobre wieści dla potencjalnych nabywców. W takim razie gdzie tkwi haczyk ?
Reklama Forda z 1900 roku
 Żeby nie było zbyt różowo, w tańszej wersji czytnika zostaniemy obdarowani względną przyjemnością oglądania reklam. Reklamy będą dostarczane u dołu czytnika na ekranie początkowym oraz w formie wygaszacza ekranów.
Reklama GM - wygaszacz Kindle

Poza tym czytnik Kindle nie będzie się różnił pod względem funkcjonalności od swojego droższego brata. Dobrą wiadomością jest chociaż fakt, że podczas czytania nie będą wyświetlane żadne reklamy.
Osobiście mam mieszane odczucia co tego pomysłu. Z jednej strony mamy obniżkę cen, co z pewnością przyczyni się do większej popularności czytnika Kindle. Z drugiej strony Amazon będzie nas częstować dożywotnio reklamami. Gdybym nie miał czytnika z pewnością rozważałbym taką alternatywę. Praktycznie rzecz ujmując czytnik służy do czytania a nie wpatrywania się w wygaszacz czy też ekran początkowy. Więc nie wydaje mi się aby reklamy były zbyt uciążliwe.
Zatem pytanie czy warto dopłacić 25 dolarów za komfort nie wyświetlania reklam, pozostaje otwarte ?

Źródła:
http://www.bellinghamherald.com/

--
Już niedługo kolejne posty o Kindle. Bądź na bieżąco i zapisz się do kanału RSS. Już subskrybujesz  kanał RSS ? Weź udział w ankiecie "Czy kupiłbyś Kindle z reklamami? " Zapraszam do komentarzy.

7 komentarzy:

  1. Reklamy nie powinny przeszkadzać w normalnym użytkowaniu czytnika. Jednak z tego co mi gdzieś mignęło promocja chyba tylko dla Amerykanów.

    OdpowiedzUsuń
  2. @EmilYo

    Na początek Stany, potem jak się interes rozkręci to może i w Polsce znajdą się reklamodawcy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli reklamy będą zaprojektowane do czarno-białego ekranu Kindle'a, to może być to ciekawa alternatywa dla ograniczonej liczby screensaverów.

    OdpowiedzUsuń
  4. @queenofthegrubs

    Możliwość wgrywania własnych wygaszaczy właścicielom Kindle, należy się mówiąc kolokwialnie jak 'psu buda'. Wyobraźmy sobie sytuację, w której Microsoft narzuca nam z góry określony zestaw tapet bez możliwości ustawienia własnej. Lub przykładowo sytuację, w której Windows Profesional jest droższy, a w tańszej wersji Windows Home są wyświetlane reklamy na pasku zadań.
    Ponieważ zasada Newtona mówi, że "Każdej akcji towarzyszy reakcja równa co do wartości i kierunku lecz przeciwnie zwrócona.", więc kwestią czasu jest, kiedy pojawią się dodatki typu Kindle Ad-block lub modyfikacje systemu, które będą zapobiegać wyświetlaniu reklam.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja chciałem kupić ten z reklamami, to mi wyszło, że do Polski ich nie sprzedają.

    OdpowiedzUsuń
  6. @wannabe-minimalist

    Zgadza się, wersja z reklamami jest w tej chwili przeznaczona do sprzedaży na rynku amerykańskim.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłem w USA wersję z reklamami, jestem zadowolony, w niczym one nie przeszkadzają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Popularne posty